5 Ağustos 2012 Pazar

E-likitin İçinde Neler Var?

Sonraki bir yazıda bahsedeceğim "Çin'den sipariş vermek suretiyle ara elemanları dehleme" maceram sonucunda e-likit denen sıvının içinde neler olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım. Macera henüz sonlanmadı; çünkü hem kilo, hem değer açısından sınırların altında olan paket her nasılsa gümrüğe takılmış vaziyette ve başıma ne işler açacağını henüz bilmiyorum. Her neyse... Gümrük evrakları içinde e-likitin içeriğinden bahseden bir belge buldum. Yüzdelerini vermeden içinde neler olduğunu aşağıya sıralıyorum. Bu maddelerle ilgili bilgisi olan varsa ve bir cevap yollarsa sevinir, sevine sevine de bu maddelerle ilgili daha detaylı birşeyler yazmaya çalışırım.

"Essential Oil" olarak bahsedilen sıvının içinde sekiz ( 8 ) ayrı madde bulunuyor:

  1. Polyethelene Glychol (Polietilen Glikol). Diş macunlarında, cilt kremlerinde, cinsel kayganlaştırıcılarda bir de e-likitlerde kullanılan ve zehirli olmadığı söylenen ve e-likitin yaklaşık %50'sini oluşturduğu söylenen bir madde.
  2. ..... özütü. Vanilya, elma, çilek, vs vb e-likite tat ve koku veren muhtelif özüt.
  3. Eleutheroside E1 (eloterosit e1). Tam bir açıklama bulamadım ancak bu maddenin farklı çeşitlerinin gıda takviyesi olarak kullanıldığından bahsediliyor.
  4. Su. Bildiğin haş iki O ya da dihidrojen monoksit.
  5. Beta-Ionone. Parfümlerde de koku verme amaçlı kullanılan bir maddeymiş.
  6. Gül yağı. Evet gül yağı.
  7. Peach Aldehyde (şeftali? aldehit). İnternette okuduklarımdan bir şey anlamadım ama sanırım bu organik bileşik bir meyveden elde ediliyor(?).
  8. Rhodinol (rodinol). Genellikle parfümlerde kullanılan ve bitkisel yağlardan elde edilen  bir tür alkol çeşidi(?).
Belgenin devamında iş güvenliği açısından tehdit oluşturmadığı yani sızıntı yapabilecek zehirli ya da kanserojen madde bulunmadığı da eklenmiş. Tabi akla hemen şu soru geliyor: nikotin bunun neresinde? Evet ilginç bir soru ve benim de aklıma geldi. Neyse, kimyadan anlayan biri belki açıklayabilir. Belki de yanlışlıkla nikotinsiz e-likit sipariş etmişimdir. En azından bir bilene gidip "bunlar nedir?" diye sormak isteyenlere e-likit şişelerinin üzerinde yazandan daha detaylı bir liste sunmuş oldum. (İçerikteki kimyasallar markaya göre değişebiliyor ama şişelerin üzerinde genelde sıvının çoğunluğunu oluşturan birkaç maddenin adı yazıyor)

Wickiniz ıslak, atomizeriniz kuru olsun :)

Not: Tanıştığım e-tiryakilerin büyük çoğunluğu bu listede bulunmayan ama satış sitelerinde gördükleri bir "maddeyi" merak ediyorlar. Bu madde muhtelif satış sitelerinde "Terapatik nikotin" adıyla listeleniyor. Terapatik nikotin diye özel bir madde yok arkadaşlar, "terapötik nikotin" demek istiyorlar ama "terapötik" sözcüğünü "terapatik" diye yanlış yazıyorlar. Aslında bildiğiniz nikotin maddesi, hesapta e-likitin içine "terapi amaçlı" (yani terapötik) ekleniyor falan filan... Hani e-sigaranın amacı sigarayı bırakma "terapisi" ya! Neyse, kısaca, terapatik nikotin yani doğru yazılışıyla terapötik nikotin bildiğiniz nikotindir, ayrı özel bir madde değil.

12 yorum:

  1. Paketinizi alabildiniz mi?

    YanıtlaSil
  2. Malesef alamadım. Çıkışını vermediler ve imha edileceği söylendi.

    YanıtlaSil
  3. Nasil ya bendeyurtdisindan getirmenin yollarini ariyorum... Kendi likitimi uretmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla sağlık bakanlığında yeterince done olmadığı için bu likitin içinde ne olduğunu bilmediklerinden dolayı yasaklamışlar, TAPDK'ya gönderilen sadece bir yazı var. Yani ellerinde geçerli kaynak yok, eğer tanıdığınız bildiğiniz biri varsa elinizde de zararlı madde içermediğine dair resmi belge varsa bakanlığa sunabilirsiniz. Ben denedim, uluslararası yönetmeliklere göre gıda katkı maddesi sınıfında olan maddelerden yapılıyor e-likit ama ses çıkmadı.

      Sil
    2. Benim anladigim bizim yurtdisindan sivi nikotin getirtmemiz lazim onun disinda herseye ulke icerisinde ulasabiliyoruz sanirsam

      Sil
  4. Merhaba Çözüm bulabildinizmi likit sorununa bende getirmenin yollarını arıyorum. Lütfen bulan varsa yazssın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç cevap yazdığım için özür dilerim Ceyhun bey malesef benim bulabildiğim bir çözüm yok. Çin'e gidip gelen bir tanıdığınız varsa ya da küçük miktarlarda EMS gibi bir kargo şirketiyle gümrüğe takılma ihtimali düşük bir şekilde getirme imkanınız varsa Türkiye'de yüksek fiyattan satan ve sipariş verdiğinizde keyfine göre 1 ile 10 gün arası bekleten satıcıya bel bağlamak zorunda kalmıyorsunuz. :)

      Sil
  5. Herhangi bir satıcıdan 28 mg e-likit alınır. Gliserin ve gıda aromasıyla istenilen oranda karıştırılır.. Bu yöntemi bir aydır uygulamaktayım

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar bu sıvılara biz nasıl nikotin ekleriz bilen ya da yapabilen var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.esigara.us/forum.php adresini tavsiye ederim. Bir kullanıcı forumu.

      Sil
  7. arkadaşlar, e-likit'in yurtdışından getirilmesinde bir sorun yok. en azından ben sorun yaşamadım. dx.com internet sitesinden istediğiniz kadar sipariş verin adresinize teslim ediyorlar. sıfır kargo ücretiyle hemde. biraz zaman alıyor (max 3 hafta) ama değer..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler Murat bey, http://www.esigara.us/forum.php adresinde yurtdışı siparişleri ve daha birçok konuda deneyimlerini paylaşan arkadaşlar var hatta şehir grupları kuruyorlar siz de deneyimlerinizi orada paylşırsanız daha çok kişiye ulaşır. Dışarıdan getirtmek, gümrükte bir bağlantınız yoksa bazen biraz şansa kalıyor ama iyi bir alışveriş kaynağı varsa bunu paylaşmanız birçok kişiye fayda sağlayacaktır. :)

      Sil