10 Eylül 2012 Pazartesi

Smoktech Ego SCT Clearomizer ve Biraz Pil Bilgisi

Yazacak bir konu bulamadığım biraz da tembellik ettiğim için uzun bir aradan sonra, satıcısına görece yeni, bana yepisyeni bir ürünle ilgili birkaç tüyo vermek için bu girdiyi yazıyorum. Ürün bir Clearomizer (kıliromizer); clearomizer'in ne olduğunu görmek için diğer yazılarda bir yerde bulunan bilgiye bakı bakı veriniz. Ben açıkcası clearomizerleri çok tercih etmiyorum çünkü fitilin (uzun ya da kısa) yeterince ıslak olmamasına bağlı yanık plastik tadı, fazla ıslanıp atomizerden fışır fışır ya da hırıl hırıl ses getirmesi veya içinde fazla sıvı artığı birikmesine bağlı olarak garip bir tat vermeye başlaması gibi beni iten özellikleri var. Yine de yeni bir ürün olduğu ve önceki clearomizer modeline (CE4, CE5 gibi) kıyasla uzun fitili ve dolum sırasında atomizerin etrafında daha fazla boşluk olması nedeniyle denemek istedim.

Öncelikle tankından başlayalım: bu modelin 2,5 mililitre kapasitesi olduğu söylense de doldururken şansınızı fazla zorlamayın. Atomizerin o beyaz silikon başlığının üstüne çıkmayın yoksa heryerinden sıvı akıtmaya başlıyor. Bir de atomizere sıvı kaçırmak suretiyle hırıl hırıl ses veriyor. Wick'inin yani fitilinin uzun olması güzel, fakat, bu uzun fitile (kısa fitile oranla) sıvıyı emmesi için biraz daha fazla zaman vermek gerekiyor. Fitilin gözünüze görünen kısmının ıslanmış olması içinin ıslanmış olduğunu göstermiyor dolayısıyla özellikle ilk dolumda dikkatli nefes çekin. İlk birkaç nefeste duman az çıkabilir. Bunu engellemek için ilk dolumun ardından, nefes çekmeden önce, 20 saniye kadar kendi haline bırakın ki fitil iyice ıslansın. Eğer fazla sıvı çekmişseniz ve nefes çekerken hafif bir hırıltı işitiyorsanız, çok hafif ve kısa üflemeniz gerekiyor. İlkokulda flüt çaldıysanız bu "üflemeyi" anlatmam daha kolay olur. Flüt çalarken bizim müzik öğretmeni aralıksız üflemek yerine, her notada "tü" diye üflememizi söylerdi. Flüt çalar gibi ama daha hafif, sanki kısa bir nota çalıyormuş gibi "tü" diye üfürün. Amaç içeride biriken mini mini e-likiti atomizerden dışarı itmek. Çok sert ve uzun üflememeye dikkat edin. Wick'iniz tam kıvamına geldiğinde bu meret gayet güzel duman veriyor ve CE4 vs modellerindeki gibi yanık plastik tadı yok. Pilinizin şarjı %25 ve altına düşmeye başladığında performansı düşmeye başlayabilir ama aynı sorun ya da durum diyelim, bütün atomizer modelleri için geçerli sayılır. Başka bir önemli nokta ise clearomizerin alttan akıttığı likit. Atomizer çok kolay boğuluyor ve hafifçe üfleyerek sıvıyı ittiğinizde pilin clearomizerle birleştiği yere sıvı doluyor. Yani o hırıl hırıl sesi duyduğunuz zaman yerinden çıkartıp pilin ucunu iyice kurulamanız gerekiyor. Pilin ucunda sıvı biriktiğinde pil performansı düşüyor ve pek verim alamıyorsunuz.

Bir de bu modelde, diğer clearomizerlerde olduğu gibi vidalı damla ağızlık (screw-on drip-tip) var. Vidalandığı kapakçığın alüminyum çerçevesi yerine çok sıkı oturdupu zaman o alüminyum çerçeve, azğılıkla birlikte hepten çıkabiliyor. Ancak endişe edilecek bir durum yok yerine oturtmanız kolay ve akıntıya sebep olmuyor. Yine de ağızlığı takıp çıkartırken dikkatli olun.

Ön önemli mesele ise bu atomizeri pile takarken çok fazla sıkmamak. Clearomizer'in pile bağlandığı yerden hava girmesi yani en altta az da olsa bir boşluk kalması gerekiyor. Clearomizerin alt kısmı pile değeçek şekilde tam oturtulmalı ama sonuna kadar sıkmamalısınız. Sonuna kadar sıktığınızda hava alamıyor. Clearomizeri pile takarken direnç gösterene kadar çevirin ve direnç göstermeye başladığı noktada sonuna kadar sıkmak yerine yarım döndürüp bırakın. Umarım düzgün anlatabilmişimdir.

Açıkcası bu modeli denemek için almıştım, ilk başta gözüme hoş görünmüştü ama tavsiye etmem. İkide bir pil temizlemek ve doldurduğunuz e-likitin en az dörtte birini akıntılarla kaybetmek istemiyorsanız bu modelden uzak durun.

Pillerle ilgili basit birkaç bilgi de eklemek istiyorum. Daha önce yazmış da olabilirim ama önceki yazılarıma dönüp kontrol edemeyecek kadar tembelim. Yazacaklarım da çok uzun değil, madde madde ekleyeyim: (1) Pilin düğmesine iki saniye içinde ardarda beş defa bastığınızda kapanır ve aynı şekilde açılır. Çantanızda vs taşırken kazara düğmesine basılmasından endişe duyuyorsanız pilinizi çantanıza/bavulunuza ya da janti adıyla "bagajınıza" atmadan önce kapatabilirsiniz. (2) Pilinizin düğmesine bastığınızda gördüğünüz ışık, pil 100%-75% şarj düzeyindeyken beyaz yanar, 50% civarına inerken açık maviye döner, 50%'den 25%'e doğru inerken biraz daha koyulaşır ve 25%'in altına inip bitmek üzereyken koyu maviye döner. (3) Pilinizi kapattığınızda, açtığınızda, şarja taktığınızda veya pilinizin şarjı bittiğinde düğmenin ışığı koyu mavi renkle birkaç kez yanıp söner (görürseniz endişe etmeyin) (4) Pilinizin düğmesine basıp 10-15 saniyeden fazla basılı tutarsanız, düğmeye basmaya devam etseniz bile pil elektrik vermeyi otomatik olarak keser (bu atomizeri kazara yakmamak için bir önlemmiş).

Burada yazdıklarım bir fayda sağlıyor mu ya da ileride hakkında yazacak (e-sigara ya da likitlerle ilgili) bir şey bulur muyum bilmiyorum. Umarım okuyana bir fayda sağlamıştır. Bir de yakın zamanda kulağıma bir haber çalındı: e-sigaralarla ilgili yeni bir düzenleme yapılması ve bazı çeşitlerinin (tank sistem, clearomizer, cartomizer gibi ikinci grup modellerin) serbest bırakılması söz konusu olabilirmiş... miş miş de miş miş... Yarın ola hayrola!

Wickiniz ıslak, atomizeriniz kuru olsun. :)

21 yorum:

  1. İnternet yolu ile yabancı satıcılardan satın almayı denediniz mi? Çok daha ucuza geliyor. Türkiyedeki kaçakçılara para yedirmek yerine internetten posta yolu ile alışveriş yapmak 75 dolara kadar vergisiz ve hakkınızdır.

    YanıtlaSil
  2. Ben ilk e sigaramı internetten aldım. Ama çok dandik bir modeldi.Sonra memnun kalmayınca acele ile birtane daha aldım türkiyeden bir siteden. Pahalıya. Ama bundan sonra almam türkiyeden. Yurtdışında 5 de 1 fiyatına

    YanıtlaSil
  3. Yorumunuz için teşekkürler Murat bey haklısınız internette bir sürü daha iyi en azından farklı model, üstelik neredeyse bedava denecek kadar ucuza geliyor. Ben de internetten almayı denedim, paketin kendisi 75 doların altında tutuyordu (yaklaşık 54 dolar) ki içinde 10 parça atomizer 10 adet de likit vardı ama gümrükte takıldı. DHL'ile getirtiyordum adamlar girişi yasaktır vs demediler gümrüğe geldiğinde takıldığını söylediler sadece. Atatürk Havalimanı gümrük müdürlüğüyle telefonda görüştüm onlar da bu ürünlerin Türkiye'ye girişinin hangi yolla olursa olsun yasak olduğunu söylediler. Sağlık bakanlığı bilgi masası da aynı şeyi söyledi. Bu konuda açıkcası anlamadığım çok şey var, nakliyat firması özel izne taabiidir diyor sağlık bakanlığı gümrük müdürlüğü hiçbir yolla getiremezsiniz diyor. Ürünleri satın aldığım firma EMS diye bir kargo şirketi Türkiye'ye getiriyor diyor... Türkiye'de satış yapanların hiçbiri kayıtlı şirketler değil hepsinde ödemeler kişilere yapılıyor ve kargolar da kişiler tarafından gönderiliyor. Malesef benim parasını peşin peşin ödediğim paket (söylendiği kadarıyla) imha edildi. Siz hangi kargo ile Türkiye'ye getirdiniz? Gümrükte takıldı mı? Nasıl işledi süreç? Bir de anlattıklarınızı bu blogda paylaşmama müsade eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurt dısından hicbir kargoyu özellikle bu tip kargoları kesinlikle özel kargo ile getirtmeyin.Her türlü takılıyormus.Ems yada kayıtsız kargo seceneklerini kullanın.Gec gelir ama en azından yüzde 95 gelir.Bunun yanında 10 parca zaten takılır en fazla 2 likit bilemediniz 3 likit getirin ve ayda 1 tek siparis verin bu sayede takılma riski azalır ve takılırsada 1 ürün takılmıs olur.Az para kaybetmis olursunuz.

      Sil
  4. Ben uzun zamandır e-ticaret ile ilgileniyorum. Ürününüzü imha edemezler. Geri gönderme hakkınız vardır bir dilekçe ile. Eğer 1 ay içerisinde dilekçe vermezseniz kendileri geri gönderecektir. Paypal ile ödeme yaptığınızı düşünüyorum. Karşı tarafta kargoyu aldığında paranızı paypal hesabına iade eder. Yüksek ihtimal ürününüzü şu an birileri püfür püfür kullanmaktadır. O kargo için yapacak birşey yok artık.hiç peşine düşmeyin.Mimlenirsiniz hiç bir kargonuz gelmez. Özel posta şirketleri gümrük konusunda daha sıkıntılıdır. Ems, Air mail, hongkongpost gibi şirketler ptt ile çalışır türkiyede. TNT,fedex,dhl gibi şirketlerden uzak durmakta fayda var. Herşeye vergi çıkartırlar. Keşke yurtdışında ürün getirtmek konusunu biraz araştırıp sipariş verseydiniz. Ama şuda var. Özel kargo şirketleri çok hızlıdır.Airmail 15-20günde anca gelir.temiz gelir diyebilirim. Birde ülkemizde e-sigara yasak. Ve yasak ürün getirtemezsiniz. siz onu sonuçta sadece buhar makinası olarak kullanacaksınız. içerisindeki sıvılarda esanstır diye düşünüyorum. Bilmem anlatabildim mi. Aldığınız şirket yanlışlıkla deklarasyon fişine e-cigarette yazmıştır. Sayıca hiç bir ürün 3ü geçmemelidir. Kısacası dikkat çekmemeli. O pahalıya satan dolandırıcıların nasıl getirdiğini düşünüyorsunuz?Yardımcı olmak isterim de burada açık açık yazılmıyor ki arkadaş.

    YanıtlaSil
  5. Tekrar teşekkürler Murat bey. Doğrusu evet bu konuda çok bilgim yoktu daha önce internetten alışveriş yaptım ama yurtdışından birşey satın almamıştım. Bahsettiğiniz önemli detaylar da hiç aklıma gelmedi. DHL'yi alışveriş yaptığım kuruluş tavsiye etmişti, sorun çıkınca bu sefer EMS'yi tavsiye ettiler ama tekrar sipariş vermedim. Buradan yazabileceğim, diğer tüketicilere ilk kez yurtdışından alışveriş yapacaklara tavsiye olabilecek birşeyler eklemek istiyordum ama sanırım anladım e-sigara olarak değil "buharlaştırıcı" ve e-likit yerine "esans" olarak yazmalarını istemek gerekiyor. Sonuçta yapılan işlem de yasal sınırların eşiğinde geziyor. Benim siparişimin gümrük belgelerinde "atomizer device" ve "essential oil" yazıyordu ama yine işe yaramadı sanırım. Neyse, yine de teşekkür ederim. Umarım yakın zamanda bu anlamsız yasaklar kaldırılır.

    YanıtlaSil
  6. Umarım kalkar da gidip adam gibi mağzadan görerek satın alabiliriz. elektronik sigara hakkında birkaç sorum olacaktı benimde size. Günde 1 paket sigara içiyordum. Ce4 atomizer kullanıyorum. günde 2-3 defa boşalıyor aşşağı yukarı.normalmidir? yoksa çok mu fazla tüketiyorum?Ayda kaç ml tüketiyorsunuz?Led göstergeli ayarlanabilir voltajlı 1000 mah bataryam var. Yeni 2 adet atomizer ve bataryam yolda.Ce4ün dumanı bana yeterli geliyor.Aşşağı yukarı nekadar süre sonra bu atomizer perte çıkar? likit değişimlerinde yıkamak mı gerekiyor?tavsiye edeceğiniz püf noktalardan biraz bahsedermisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurtdışından hangi siteden alıyorusunuz ürünleri

      Sil
  7. Yanılmıyorsam 1 yıldır elektronik sigaralarla uğraştıgım için oldukça bilgiliyim... Sanırım birbirimize yardımcı olabiliriz mesela bir süredir pil satın almak yerine yaptıgım el feneri modlarını kullanıyorum tavsiye ederim.. Benimle iletişime geçersen hem blogunda paylaşman için hemde elektronik sigara hayatını kolaylaştırmak için elimden geldigince yardımcı olabilirim... Güzel bir blog olmuş, güzel bir çalışma, kutlarım

    YanıtlaSil
  8. Kağan Palandöken siz hangi yola temin ediyorsunuz?Ve hangi sistemi kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  9. Murat bey ben de CE4 kullanmıştım ama CE4'ün ömrü (en azından benim denediğim üründe) söylenenlere kıyasla çok kısaydı. Söylentilere göre, yani satıcısının söylediğine göre uzunca bir süre (altı ay bile diyen var) kullanılabiliyor. Ancak bendeki ürün bir ayı ancak doldurdu. Söylenenler doğruysa ve benim denediğim CE4 hasarlı idiyse yaklaşık 7-8 haftada bir kaynar suyla çalkalayarak temizlemeniz ve "kuru yakma" (dry burning) tabir edilen işlemi yapmanız gerekiyor böylece hem tankta kalan artıkları hem de wick'de kalan artıkları temizlemiş oluyorsunuz. Kuru yakma işlemi şu şekilde yapılıyor: kaynar suyla çalkaladıktan sonra kurumaya bırakıyorsunuz, ardından e-likit ya da su koymaksızın pilin düğmesine beş saniye basılı tutup bırakıyorsunuz aynı işlemi 2 saniye aralıklarla tekrarlıyorsunuz ve atomizerin o minik metal çubuğuna yukarıdan bakarak içerideki kırmızı ışığı görene kadar tekrarlıyorsunuz. O kırmızı ışık, sentetik fitilin atomizer tarafından ısıtıldığı (dolayısıyla kızardığı) ve içinde biriken sıvı artığının tamamen yandığını ifade ediyor. Ama bendeki ürün o temizleme süresi gelinceye kadar dayanmadı, garip bir tat vermeye başladı. Belki de wick'i ıslak tutmayı becerememişimdir ne de olsa kısa bir wick var içinde. Temizlemeyi de denedim ama sonuçta çok kötü bir yanık plastik tadı verdi. Gerçi o işlemde de hata etmiş olabilirim bu ürünü bir kez denedim tekrar satın almadım, yani ilk ve son tecrübemdi. CE4 yaklaşık 1,5-2 mililitre e-likit alıyor, sızıntıları da düşünürsek günde yaklaşık (sanırım) 4 ilâ 5,5 mililitre tükettiğiniz anlamına geliyor. Bir günde ortalama 5 mililitre yoğun sigara içmek gibidir (ecnebiler "heavy vaper" - ağır buharlayıcı diyorlar). Malesef likitlerin nikotin değerine göre kaç sigaraya denk geldiği konusunda hiçbiryerde net bir bilgi yok ancak totallywicked.com'un (İngiltere'de meşhur bir e-sigara dağıtıcısı) muhtelif bilgilendirici makalelerinde yaklaşık 1 mililitrenin 7 sigaraya denk geldiğinden bahsediliyor. Tabi kullandığınız likitin nikotin değeri de önemli. Bir mililitre için 20 damla diyorlar ve şişenin üzerindeki değer bir mililitredeki nikotini gösteriyor. Yani şişenin üzerindeki değer bölü yirmi bir damladan aldığınız nikotin değerini gösteriyor teorik olarak (örneğin 16mg'lik şişeyi düşünelim 1 damlasında 16/20=0,8 mg nikotin bir mililitresinde 16mg yani tanesi 2,2 mg nikotin içeren 7 adet sigara). Tabi şunu da unutmamak lazım pilin şarj düzeyi buhar miktarını ve aldığınız nikotin değerini değiştirir, pilin gücü de aynı şekilde... Buharı çektikten sonra nefesinizi tutup tutmadığınız ya da ne kadar tuttuğunuz vs yani nasıl çektiğiniz de önemli etkenler arasında. Eğer uç uca sigara ekler gibi tekrar tekrar nefes çekiyorsanız çok endişelenmeyin. Aynı hatayı ilk başta ben de yapmıştım, sigara gibi tekrar tekrar nefes çekmeye çalışıyordum ama zamanla bir düzene oturtabilirsiniz. Bir başka yazıda bahsetmiştim e-likit seçerken nikotin düzeyi, aroma vs belirleyene kadar 10 ml şişelerle deneme yapın; kullanma frekansınızı belirleyene kadar biraz zaman geçecektir. Çok ve sık çekmeniz çok nikotin aldığınız anlamına da gelmez çünkü anında nefes verdiğinizde nikotinin sadece %30'u akciğerlerinizde kalır ve normal sigaraya göre kana daha yavaş karışır bu da likit tüketiminizi arttırmış olabilir. Siz yine de bütün yönlerini ve sınırlılıkları aklınızda tutun ve kendinize göre bir düzen oluşturmaya çalışın. Alışma sürecinde önerebileceğim bir başka yöntem (benim uydurduğum ve bende işe yaramış bir yöntem) e-sigara kullanma düzenim tam oturana kadar kola, çay, kahve gibi kafeinli içecekleri tamamen kestim ve yerine uzunca bir süre su içtim. Bir de şöyle düşünelim: sigara tiryakisi keyif alırken boğazındaki yanma hissini de arar. E-sigaralar her zaman o hissi vermez, ilk başta her e-tiryaki yeterince nikotin alamamaktan ve sigaraya dönmekten endişe eder. Kendinize biraz zaman verin, kontrol sizin elinizde. :)

    YanıtlaSil
  10. Kağan bey yorumunuz için teşekkür ederim size e-posta yolluyorum. Buradan mod makaleleri yayımlayabiliriz ya da sizin modlarınızla ilgili, bakım, atomizer tamiri vs ile ilgili varsa makalelerinizin ya da videolarınızın linklerini paylaşayım. :)

    YanıtlaSil
  11. "The nicotine density listed for e-liquid is the number of milligrams of nicotine per milliliter in the E-Liquid. That means a 10ml bottle of 24mg nicotine e-liquid would have 240mg of nicotine in it (24mg x 10ml). Likewise, a 30ml bottle of 24mg e-liquid would have 720mg of nicotine in it (24mg x 30ml)." Bir internet sitesinden okuduğum veriye göre orada yazan 1ml sıvıdaki nikotin miktarı imiş.yazının orjinalini yukarıda paylaştım. buda demek oluyor ki günde 1 paket winston light içen biri gerçek sigarada 14 miligram nikotin tükeyiyor.(0,7X20=14mg) 20 bir paketteki sigara miktarı.Dolayısıyla 24mg nikotinlik 10ml sıvı 240mg nikotin içeriyor buda 240/0,7(winston light) 342 tek sigara yapar. buda 17 paket sigara yapar. yani 10ml sıvı 17günde tüketilmelidir. düz hesap ayda 20ml 24mg nikotin içeren sıvı tüketmek gerekir.Diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10ml 4 gündede bitebilir veya 1 ayda gidebilir bu kisinin nikotine olan bagımlılıgına ve sigara içme alıskanlığına göre degisiyor.

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Tabi koyulan likitin miktarını ölçmek için dereceli 5 lik enjektör iş görüyor tanka doldururken.Eczanelerde 50 kuruşa satılıyor. Damla hesabı pek doğru olmaz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  14. Bana mantıklı göründü Murat bey, umarım içinize sinen bir düzen oturtabilirsiniz. Benim için zahmetli bir süreçti. Enjektör konusunda kullanmadan evvel ucunu kütleştirmeye çalışmanızı tavsiye ederim ya da iğnesiz kullanmaya çalışın. Enjektörler ucuz ama bilgiğim kadarıyla tek tip enjektör var ve e-likit suya göre daha yoğun bir sıvı olduğu için doğru düzgün çekip püskürtemiyor iğnesi çok ince kalıyor sanırım. Şimdiden kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evete elikit kolayca enjektör ile cekilemez.Yogun kıvamlı en iyisi özel doldurma siseleri aynı ucu enjektör gibi ve kolyca dolum yapılıyor.Hemde ucu sivri olmadıgı icin kazayla batma riski yok.

      Sil
  15. doğru dürüst bir likit tedarikçisi bulamadım... yurt dışından getırtmeye çalışıyorum flavour art ile yazıştım 2 haftadır geri dönecekler bana... turkiye ye satış de dağıtımda sorun yaşıyormusunuz diye sormuştum onlarada.... sorun yoksa sipariş vereyim dedim... ama hala yanıt vercekler... irlandadan bir site buldum likit ve e sigara aksesuvarı satın alabilirim oradan ama ya elime geçmezse diye karasız dışıkaldım... daha önce likit yada aksesuvar aldığınız yurt dışı ve ya yurt içi site varsa link verebilirseniz sevinirim...
    ideal olan kendi sıvını kendin üretmen ama onuniçinde yurtdışından mazaeme getirtebilmek gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alper bey yurtdışından getirecekseniz tavsiye edilen şey ya bir tanıdığın cebine atıp getirmesi ya da EMS ya da PTT kargo gibi yöntemlerle ve e-likit ve e-sigara olarak tanımlanmış şekilde değil ama küçük parçalar halinde "esans yağı" vb "buharlaştırıcı cihaz" vb şekilde tanımlatarak getirtmenizdir. Türkiye'ye girişi bu ürünlerin yasak olduğundan gümrükte takılma olasılığı fazla. Misal ben paket fiyatı yaklaşık 65 dolara gelen (75 dolar eşiğinin altında) bir paket getirtmeye çalıştım ama içinde 10 parça vardı. Sayı sanırım 2-3 adetten fazla olunca da fiyatı ne olursa olsun takılıyor. Şu an Dünya'nın her yerine atomizer ve likitler Çin'den markasız olarak gidiyor. Çin'li kuruluşlar dışında kendi üretimini yapan sadece totallywicked-eliquid.co.uk adresli İngiliz bir kuruluş var. Ama dediğim gibi ya bir tanıdığınız getirecek ya da gümrükte takılmamasının yolu nedir iyice araştırmanız lazım, gümrüğe birçok farklı şekilde takılabiliyor.

      Sil
  16. Dnt know about your language but the thing i want to tell is there is an Vape Marketplace for everyone where seller can add hundredths of products and start selling them all over the world.

    YanıtlaSil